Részlet "Az utolsó óra
munkásai" című kötetből
Ma már az emberi tudomány is eljutott
addig a megállapításig, hogy az anyag önmagában véve nem létezik, hanem erők
összetömörülése. Az anyag tehát
megsűrűsödött erőhalmaz. De mi az az erő, amely az anyagban el van temetve?
Ez az erő az élet.
Élet él az anyagban is, habár az emberi szem és az ember értelmének parányisága
nem képes azt kimutatni. Ez az élet
pedig Isten akaratának, Isten szeretetének, emberi nyelvre lefordítva: Isten
gondolatainak és Isten érzéseinek tömörülése. Ez az élet, ez az erő, amely
mindenben benne van, amely végső eredményben mind szellemproduktum, szabadulni
kíván rabságából, a feltámadást várja, mint az írás mondja: „az egész
teremtettség epedve és sóvárogva sóhajtozik a feltámadás után."
A hegyek és a tenger, a levegő, a zúgó
erdő és az ember teste, és minden, de minden, végső eredményében börtöne annak
az életnek, amely bele van zárva, és amely mindenfelé végtelenül változatos
formákon keresztül fejlődve és kibontakozva tör a maga feltámadása után.
Az az erő tehát, amellyel az Atya elárasztotta és életben
tartja a mindenséget, benne van a holt anyagban is.
De ugyanez a teremtőképesség benne él
minden egyes teremtett szellemgyermekében is. Minden egyes szellem, testben
vagy testen kívül, gondolatoknak és érzelmeknek végtelenül változatos,
definiálhatatlanul sokszerű tömegét teremti folytonosan, és ezek a
gondolatok, ezek az érzelmi és akarati megnyilvánulások szintén erők, amelyek
megmozgatják a mindenséget, amelyek formát öltenek az éterben annyira, hogy az
a gondolat- és az az érzéstömeg, amelyet a földön élő emberek magukból
kisugároznak, alkotja meg a szférákat s bennük a földi életnek mását.
Hatalmas erőmennyiség ez, amelynek
hatásai vannak nem csupán a lelkekre és szellemekre, de a természeti erőkre is,
amelyek az embereket körülveszik. Ezek a hatások megtelíthetik a természeti
erőket tiszta formákkal, de megtelíthetik tisztátalan, ellentétes, kárhozatos
formákkal is. Ezek az erők létrehozhatnak tisztító, átszellemesítő, átnemesítő
hatásokat és fluidokat, de jelenthetnek beszennyező, megkötő, kárhozatba vezető
hatásokat is.
A szellem, legyen testben, vagy testen
kívül, teremtőképességénél fogva olyan hatásokat bocsát ki magából, amelyek
fokozatával egyenszerűek, minthogy a körülötte lévő természeti erők is a saját
természetük, a saját minőségük szerint való hatásokat fejthetnek ki a
szellemre. Ezen a kölcsönhatáson pedig nagyon sok fordul meg. Mert nem pusztán
szellemekkel vagytok körülvéve, akikre gondolataitokkal, érzéseitekkel és
cselekedeteitekkel hatást gyakoroltok, de az
Atyától kapott teremtőképességeteknél fogva a belőletek kisugárzó gondolatok és
érzések arra a természetre is hatnak, amely benneteket körülvesz.
Gondolataitok és érzéseitek azokat az erőket, amelyek
latensül feküsznek az anyagban, közelebb hozhatják megtisztulásukhoz,
feltámadásukhoz (a szellemesítés által).
Megjegyzés: Az emberiség szellemi-lelki
fejlődésének szintje folyamatosan emelkedik. Mi ezt alig érzékeljük rövidre
szabott földi életünk miatt, de ha alkalmunk lenne összehasonlítani a mai
átlagembert a különböző történelmi korok átlagemberének értelmi és érzelmi,
azaz lelki fejlettségével, ez nyilvánvaló lenne. A médiák folyamatosan
óbégatnak és riogatnak bennünket, hogy az emberiség mennyire pusztítja a
természetet, hány állat és növényfaj pusztul ki. Ez mind manipuláció, mert az
ellentét erőinek az érdeke, hogy mi állandóan rettegjünk valamitől, állandóan
haragudjunk és gyűlöljünk valakit, bárkit.
Hogy mennyire pusztítjuk a természetet és bántjuk a
Földanyát, azt csak ő mondhatja meg és, ha valamit úgy kibillentettünk, hogy a
kritikus szintet elérte, azonnal működésbe lépnek a természet erőinek
kiegyenlítő tevékenységei, melyek helyre rakják a dolgokat. Tény és való, hogy
az emberiség fejlődése folyamatos változásokat idéz elő a természeti
világunkban is.
A fenti tanítás rámutat, hogy természeti környezetünk olyan,
mint a pillanatnyi korszellemünk tükörképe. Pontosan megmutatja az emberi átlaglélek
fejlődésének állapotát, előnyeit a régebbi korok emberiségével szemben, illetve
hiányosságait, hibáit, téves elveit, melyek a hatékony fejlődését akadályozzák.
A kipusztult állat és növényvilág
rezgésszintje túlságosan alacsony volt a közben folyamatosan fejlődő
emberiség rezgésszintjéhez képest, ezért el kellett tűnjön az ember
környezetéből, viszont a számára hasznos és érzékeit gyönyörködtető növényeket
és állatokat maga az emberiség gondoskodása szaporította, nemesítette és
tartotta fenn. Átalakítva szinte az egész földfelszínt, alig maradtak olyan
területek, ahol az ember biztonságát nagyragadozók, és veszedelmes mérges
csúszómászók vagy növények veszélyeztetnék.
Ha nem lenne ez az
érdekelvűségből fakadó őrületes egyenlőtlenség az anyagi javak elosztásában, az
emberiség felemelkedése nagyon hamar
végbemehetne, mert a természet világának mai állapota ezt támogatná és
segítené. (Mondjuk nem kellene rettegni, hogy meditáció közben ránk tör egy
vérszomjas bengáli tigris, vagy megmar egy királykobra.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése