A megvilágosodásnak két fő
akadályát említi a szellemtudomány: az egoizmust és a karmát. Az alázat az egyetlen, ami képes
kiirtani az egoizmust.
A hit és az alázatosság
elválaszthatatlanok, melyek együtt képesek harcolni sikerrel az egoizmus
ellen.

Maga az elementál egy pozitív
energia, ami a sötét erő mesterkedésére az önzésmentes öntudat helyett az önzést
szüli meg. Szinte minden emberi vétek az egoizmusból fakad.
Az egoizmus százszázalékosan
tombol, ügyes álruhába bújik és sokszor ezért még szeretetnek is tűnhet. A
szellemi úton az egoizmus leküzdése a legfontosabb. Maga az akarat hatalmas
erővel bír, csak az egoizmus nem engedi, hogy a bölcsesség helyes irányt adjon
neki.
Az érzelmi átélés terén fontos az
alázat lelkületével és a saját egoizmusunkkal is találkoznunk. Ha megnyílunk, és
áhítattal figyelünk valamit, akkor egy kicsit félreteszünk az egoizmusból,
azonban ha például mi kerülünk a figyelem középpontjába akkor egy pillanat alatt
maximumra mehet az egoizmus.
Csakis a valódi önismeret és az alázat
segíthet.
Ha olyannal találkozunk, ami
rávilágít önzésünkre, vagy negatív irányba akar kimozdítani minket, próbáljuk
ki, hogy nem állunk ellen. Ha egy kritikát kapunk engedjük be a lelkünkbe.
Szinte érezzük, ahogyan éget, valamit „lemar” a lelkünkben, valószínűleg egyik
hiedelmünket kezdi feloldani. Utána pedig az alázatos lelkület marad meg
bennünk.
A példa kedvéért olvassuk el az
alábbi kritikákat az egoista emberről! A lényeg az, hogy lassan, átéléssel
olvassuk, ne álljunk ellen, engedjük, hogy a lelkünkbe hatoljon……….. nyugodtam
magunkra vehetjük.
„ Az egoista ember énkórságban szenved.
Főként magával törődik. Társaságban, de ha egyedül van is, csak saját magáról
beszél, magáról gondolkodik. Mondja, csak mondja a véleményét. Újra és ő újra
csak a saját érzéseit éli át. Neki mindig igaza van, mások véleménye számára nem
olyan fontos. Mások igaziból nem érdeklik. Vagy, ha egyáltalán el is hiszi, hogy
másoknak is lehetnek problémáik, azokra nincs ideje. Aztán van, hogy belemerül
másoknak a bajába. Majd Ő megoldja, segít, tanácsokat osztogat, persze a saját
problémáit se tudja megoldani.
Úgy érzi több másoknál, különb. Olyan
eredeti. El van foglalva magával, Ő a centrum. Ha valami hall mindig magára
alkalmazza. Egy dologban azt nézi, azt hallgatja, mások beszédéből, könyvekből
csak az érdekli, ami úgy érzi őrá vonatkozik.
Ami tetszik senki, az ezért tetszik, mert
neki szimpatikus, ami rossz, az azért rossz, mert neki – szokásainak, kiskori
hiedelmeinek és öntudatlan emlékei miatt – antipatikus. Mindent ez alapján ítél.
Kicsiny tudása van pedig a világról – hisz
nézzük meg kiktől tanult. Szülei, iskolatársai, tanárai, ócska könyvei,
gyermekkori tévéfilmsorozatok, rádióműsorok, egyszerű barátok. Ők az Ő nagy
tanítói. Keveset ugyan, de Ő is hozzágondolt, azonban ez igen csekély.
Kamaszkorában már kész volt idomítása, tanítói kiváló átlagembert faragtak
belőle.
Ami ellen háromévesen tiltakozott, tizenhat
évesen már harcosan védelmezte. Azt hitte, sokat tud. Ekkor dőlt be igazán a
sötét oldalnak. Elkezdett véleményt alkotni. Felnővén már mindenről van
véleménye. Másokkal kegyesen megosztja ami gondol, tanácsot ad, ítélkezik,
lebecsmérel, elutasít, vagy esetleg dicsér…..valójában csak találgat
csak.
A vélemény azt jelenti, hogy fogalma sincs
az igazságról, de őt ez nem is érdekli. Az Ő véleménye nem a valóság, Isten
őrizzen, hogy a világ olyan legyen, amiket Ő gondol róla.
Az egoista ember első látszatra ítél,
könnyen lenéz másokat, de csak ritkán tisztel, akkor sem őszintén, viszont
könnyen eljár a szája a kritikában. Gőgjében magán kívül mindenről
megfeledkezik. Szüleiről, akik felnevelték, azokról akik tanították. A
természetről amiben él, szinte semmit sem tud. Nincs ideje ásvány -, növény – és
állatvilágon gondolkodni, pedig nekik köszönheti földi életét. És persze
általában elfelejtkezik az angyalokról és Istenről, akik élete minden pillanatát
fenntartják, teremtik, segítik.
Róluk is legfeljebb így szól: az Én
védőangyalom, az Én Istenem.
Persze lehet, hogy rátalál a szellemi útra,
máris tanítvány lesz. Még többnek érzi magát, vagy esetleg bűntudatban lesz a
legnagyobb. Különleges vagyok, vagy bűnös vagyok, mindegy, a VAGYOK lényeg. Az
úton az ember megváltozik. Na nem fejlődik, csak változik….eljátszza, hogy más
lett. Játszik mások előtt, a benne élő szülő és önmaga előtt. Jó fejnek akar
látszani, bölcsnek, érzékenynek, szépnek, ügyesnek, tehetségesnek, eredetinek,
erősnek, különlegesnek – valakinek akar látszani – de épp ezzel lesz senkivé.
Még tanítója és Isten előtt is játszik. Hazudik magának és az égnek is, talán ez
a legfurcsább, hiszen Isten mindent lát, miért alakoskodik akkor? Miért nem
őszinte? Mitől fél?
Persze van olyan is, hogy tényleg
fejlődik…. a kegyelem miatt.
Mégis magáról beszél, dicsekszik, érzi,
hogy valaki, hogy elért valamit, hogy teljesít.
És ekkor büszke lesz. Vagy éppen kudarcot
él át, azt hiszi, Ő senki, neki nem megy, kétségbe esik. Még haragszik is, tán
dühöng. A világ rossz. Ő pedig ott ül a baj kellős közepén….. megint a közepén.
Nem érdekli akkor, hogy a világ Isten ajándéka – Istennek tán ez fáj a legjobban
– nem érdekli a megváltás érte elszenvedett kínjai, hogy Isten akkor is, még a
szenvedő arcú egoizmus vétkét is magára veszi. Nem érdekli, hogy ki teremtette
Őt, hogy Isten bízik benne. Nincs kedve tenni, vigasztalni, vigasztalhatatlan….
mert még itt is Ő tudja
jobban.
Aztán lehet, hogy úgy érzi, Ő nem is önző.
Hiszen van, amikor jól van, semmi baja, erényes. Senkit sem utál, sőt mindenkit
szeretet, mások is szeretik. Lehet, hogy minden jónak tűnik …. csak nehogy
valaki azonnal rosszat mondjon róla.
Mert azonnal mentegetőzni kezd, még füllent
is, torzít, bármit kimagyaráz. Hogy miért van neki igaza, miért jogos, miért
tiszteletre méltó.
Csak magyaráz, csak magyaráz, aztán
elnyugszik megint. Ja, dehogy erényes! Csak magában, maga által, csak önmagának
él….az egoista ember”
Lélegezzünk egy mélyet, fújjuk ki
magunkat. Borzalmasak ezek az egoisták, nehéz ilyet megemészteni. Minden jogos
kritika megszüli az alázatot.
Fontos azonban, hogy a kritika ne
érzelmi ömlengés legyen.
Ha megértjük és komolyan vesszük,
hogy minden Isten által van, még az utálkozó, minket becsmérő ember szavai,
sorfájdalmaink tanításai is, és valóban minden az Övé: a tárgyaink, a föld, de
még a testünk, lelkünk is, akkor az érzés is megszülethetik ehhez.
(Felhasznált irodalom:
Manifesztum 2004. október)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése